onsdag 21 juli 2010

Riktig sommar

Jag har haft världens. bästa. helg.

Jag och fyra till drog iväg ut på landet, för stugmys, grill, alkohol och bastubad. ^-^

Var helt sinnesjukt fint väder och varmt som det bara kan vara på semester. Supermysig stuga och underbar natur.

Först blev det lite häng på altanen, med lite alkohol, solande och bara allmänt välmående.
Sen drog vi iväg. Dags för dagens höjdpunkt. Bastubad på bastuflotte.
Först åkte vi ut en bit.
Sen blev det bad i väntan på bastu.
Nånstans mellan allt bastande och badande, blev det dags att äta. Där märker vi att vi glömt allt vad verktyg heter (kniv, gafflar o.s.v), så det blev en riktigt stenåldersmiddag. Köttet slits sönder och äts, utan förbehåll, med bara händerna.
Turligt nog hade vi i alla fall papptallrikarna med så man behövde inte äta potatisalladen direkt ur burken. Tager vad man haver.
Vår räddning i vårt slaffsande och slurpande.
Sjukt skönt var det och vi stannade på flotten till efter det att solen gått ner innan det blev dags att dra sig tillbaka till stugan.
Där blev det snacks, mer alkohol, kortspel och musik ett tag.
Sen blev det grill. Korv och pinnbröd.
Vi gick och lade oss runt tre tror jag, och jag lovar, jag somnade innan huvudet träffat kudden. En av min sommars absolut bästa dagar.
dagen efter var det fiske på schemat, och efter lite frukost (och en återställare) begav vi oss iväg.
Var underbart väder även denna dag och vi puttrarde sakta runt i sjön.
Vi fick otroligt mycket fisk faktiskt. Ja, vi tjejer i alla fall. ^-^
Sen, när vi kom tillbaka in i land var det mest bara att käka, och sen bar det av hem igen.
Fan va slut man var när man åter igen kröp ner i soffan framför tv:n. Men på ett av de allra bästa sätt, det kan jag intyga.
Tack för en helg av allt som det menas med riktig sommar. Detta kommer jag kunna leva gott på långt in i karga vintern. ^-^

1 kommentar:

LÅNGA JÄVLA LEE sa...

nice.... riktigt nice :)
du ser ut att må bra bönan :)
älskar dig!
P.S jag blir mindre o mindre hjärnskadad :) börjar bli frisk :D
puss