lördag 20 augusti 2011

Bitar faller på plats

So far so good.

Skolan har börjat och jag trivs jättebra. Mina klasskamrater är mycket trevliga, lärarna är riktigt duktiga och även om det är mycket att lära sig (muskler, skelett, alla på latin, grundläggande medicin osv) så känns det här riktigt bra.

3 veckor har nu gått. 2 av dem har varit i skolan och en "hemma vecka" där vi måste hitta ställen att praktisera på, varannan vecka. 60 timmar totalt är vad som behövs för att vara godkänd. Jag har bokat upp all den tiden. :)

Det var min största oro. "Tänk om jag inte kan hitta någonstans att praktisera, då jag kommer att underkännas." Men tack och lov, gav hon jag bor med mig ett tips och nu faller allt på plats. behöver inte säga att jag är mycket tacksam, eller? :)

Nästa vecka kommer jag att vara tillbaka i skolan och veckan efter det börjar jag jobba. Ikväll ska jag och några vänner från den andra klassen gå ut. Vi ska träffas hemma hos mig först för några drinkar och sedan kommer vi att dra iväg.

Jag gillar verkligen dem. Speciellt en tjej från den andra klassen. Hon bor inte långt från mig så vi har spenderat den mesta tiden denna vecka och studerat tillsammans. Och att haft väldigt roligt samtidigt. :)

, det var allt just nu. Jag gillar verkligen det här och jag letar efter ett sätt att stanna här permanent. Hyr fortfarande bara ett rum, men jag letar. Håll tummarna!

TA TA for now! : D

Inga kommentarer: