fredag 5 februari 2010

Komma igång

Livet går sin gilla gång och jag har nu lyckats sammanställa ett schema för denna terminen, och det är nog det bästaste schemat i världshistorien, om jag får säga det själv.



Måndag: Painting Techniques 08.30-12.00

Tisdag: Life Drawing 14.45-18.45

Onsdag: Photographing 09.00-12.00 Figurino 14.45-18.45

Torsdag: Color Techniques 09.30-12.30



Sen är det slut. Min helg börjar alltså klockan 12.30 på Torsdagar. Kan inte säga att jag klagar direkt.



Det blev helg, även denna vecka då. Så vi drog ihop oss i köket och puttsade och polerade upp oss.



Sen gick vi ut till vår stammkrog och åt middag och satte oss sedan i baren och tog ett glas vin.


Tecknandet har kommit igång igen också. Vi leker hemma som vanligt, men nu har vi nya leksaker igen och


En sak vi gjorde var att designa en outfit till varandra. Den övre är Dittes till mig och den nedre är min till Ditte.
I kursen Painting Techniques målar vi olja. Ska bli skitskoj att verkligen få lära sig det ordentligt, och inte bara behöva gissa.
Börjar bra. Veckans läxa var att hitta en bild att måla av. Den var tvungen att ha ljust till mörkt och minst tre färger. Nästa vecka ska vi måla samma bild, fast med andra färger.

I kursen figurino har vi börjat teckna så att man kan se vad det är för sorts material.
Jag har tagit stickning till mitt hjärta, och än så länge har jag produserat: Handledsvärmare..
..Och en halsduk.
Denna helgen fyller Ditte år, och hennes bror och hans flickvän har kommit på besök. Vi har haft jättetrevligt. De stannar till på måndagkväll.
Så, så ser livet ut i Florens just nu.
Ciao!

1 kommentar:

mamma sa...

Kul att se att du kommit igång.. och vilket schema sen.. Blir förvånad och glad över att se hur mycket du stickat, snyggt. Kram