torsdag 25 februari 2010

Since last time we spoke...

Jag, Ditte och Antonio var på en bar för att kolla på fotboll.

Jag var inte så intresserad....
Ditte å andra sidan.. ^-^
Skolan taggar vidare. Vi fokuserar på hur man tecknar olika material i Figurino. Läder, Silke och paljetter.
Coloring techniques går vidare med jeans-kollektionen.
När jag har tid för mitt eget sitter jag med akryl och försöker måla mig en tavla som jag funderat på väldigt länge nu... Det går framåt, om än sakta men säkert.
Painting techniques cikulerar fortfarnde kring oljemålning. En tavla i veckan, samma bild om och om igen, på olika sätt... Som ni ser är ingen av dem klara än. Men det ser rätt så fränt ut när man kollar på dem tillsammans.
I Life Drawing så har vi satt igång med kroki/modellteckning. Det är riktigt skoj. För att inte nämna väldigt skönt att ha en lektion där man bara kan försvinna i det man gör, utan så mycket prestationsångest.

Vi har även fått hemläxa i den kursen. Jag ska teckna av min hand och min fot, tre gånger vardera. Inte heller färdig än.
Vi har tagit oss utomhus i fotolektionen. Ämnet för lektionen var kompsition. Det var en vacker dag och det var skönt att strosa runt i en av stadens parker och bara njuta av solen.

Jag och Ditte har skojat runt med våra kameror länge, utan att egentligen veta annat än hur man sätter igång autofunktionen. Upptäckte en morgon att jag kan ta bilder i både svart/vitt och i Sepia. Glad!
Nu i helgen fyller Josefin år. Då blir det väll någon form av gallej.
Det börjar verkligen bli vår här på riktigt nu. Fler soldagar och vindarna blir varmare och varmare. Det är riktigt skönt att vara utomhus och man kan öppna fönstrena i lägenheten utan några större problem.
Så, allt som allt, skulle jag säga att just nu, mår jag nog ganska bra och är rätt nöjd med livet som så.
Ciao ciao!

1 kommentar:

mamma sa...

Vi har snöyra och faktiskt bara 5 minusgrader idag. Det har legat mellan 25 och 30 minus. Skicka lite sol och värme.