tisdag 17 augusti 2010

Lite tur. Det var på tiden.

Det finns en lite fläck på golvet precis utanför duschen i min lägenhet där vi får kontakt med ett olåst nätverk. Det var ju tur. Inte för att man orkar sitta hukad nere på golvet så överdrivet länge, men man kan i alla fall spela musik. DET är värt MYCKET just nu. Lite tur. Tack till vem än som ansvarig. ^-^

Kommer lägga upp bilder vid något senare tillfälle.

Men jag lever och frodas. Konversationsdelen idag på italienskan var väldigt kul. Vi fick en annan lärare. Han som vi hade igår var bara hennes assistent, hon hade inte kunnat komma igår. Hon var skitrolig, även om man inte förstod allt vad hon sa så gick poängen hem i alla fall. Har jag förresten nämnt att ALL undervisning är på Italienska. Ingen engelska ALLS. Om det är något ord vi inte förstår så översätter de inte, utan drar andra exempel tills det att vi greppar vad hon menar.
Jävligt bra, även om detta innebär att största delen av anteckningsblocket helt enkelt används till att skriva ner massa ord som betyder samma sak.

Nu är min enda huvudvärk just det där med mina pengar, men så fort det har löst sig, då, DÅ kommer jag röja Florens som aldrig förr. ^-^

Inga kommentarer: