onsdag 8 september 2010

Plattan i mattan!

Okej. Nu var det (än en gång) länge sedan jag skrev. Men jag har bara haft för mycket att göra helt enkelt.


Så här ser det ut för tillfället.

Jag är nu inne på min fjärde vecka av italienska-studier. Om det går bra?
Det återstår att se.
Just nu känns allt som en enda röra i huvudet på mig. Jag tror jag har haft sönder min hjärna.

Jag har nu börjat första veckan på elementary 4 och det innebär att vi nu går vidare till helt okända marker för mig.
Visst är det kul. Jag säger inget annat, men ibland är det bara så fruktansvärt frustrerande.
Vissa dagar går det hur bra som helst, jag känner att jag förstår allt som händer och kan svara utan allt för stora problem när läraren frågar mig om något.

Andra dagar... ja, de slutar oftast med att jag lämnar skolan och undrar just vad jag tänkte på när jag gav mig in på det här. Sånna dagar är inte kul allas!


Men men, nog om det nu.

Jag har som sagt varit här ett tag nu, och allt verkar falla på plats.
Jag har träffat massa nytt folk, vilket är jätteskoj och nu har även folket från förr
börjat trilla in med jämna mellanrum.
Staden har börjat öppna upp igen. När jag kom var den näst intill öde.
Alla fiorentinare var på semester så så gott som varenda affär, restaurang, bar, kiosk...Ja ALLT var stängt.
Det var så trist! Fanns INGET att göra.

Men nu...NU! Nu har jag mina pengar, jag har internet (om än ett begrännsat sådant), jag har folk att umgås med, tillgång till god mat och gott dricka. ^-^

Så, trög italienska åtsidosatt, jag trivs som fan, har sjukt kul och njuter av sol, värme och väldigt gott sällskap.

I love my life.^-^

Pöss på er!!

Inga kommentarer: