söndag 15 november 2009

Pokernight(s)

En helg av poker, öl, vodka och goda nyheter.

Fredag upphöll vi oss hemma hos Luka (jag, Ditte, Aron och Luka) och spelade poker. De hadde först inte trott på oss när de frågade om vi spelade och vi svarade ja. Men tji fick de. ^-^

Inte så att jag vann eller nåt(hur skulle det ha sett ut?), men jag blev inte sist i alla fall. ^-^


Luka åkte ut först.


Aron (den djäveln) gick och vann. Slog ut mig och Ditte samtidigt. Bläu.

Men inte var det några sura miner för det. Vi hadde jättetrevligt och satt och surrade till långt in på natten.^-^

Sen gick vi hem till vårat och låg i våra sängar och surrade både länge och väl.
Lördag gick vi först till Coop (jag, Ditte och Luka) och handlade mat och andra förnödenheter.
Efter en stadig middag och en snabbröj av lägenheten så dök våra kära grannar upp, och spelandet återupptogs.
Denna gången åkte Ditte ut först och sen jag. Luka vann den ronden, men vänta bara, vi kommer igen. ^-^
Söndag bjöd på den goda nyheten. Ditte satt i köket, på Skype, och jag satt i vårat rum och tecknade på måndagsläxan, med musik i öronen.
Helt plötsligt skräms jag halvt från vettet av en HYYYPER Ditte. Hon hadde pratat med sina föräldrar och fått veta att hennes bror skulle flytta ihop med sin flickvän. Därigenom kommer det då att finnas en tom lägenhet som Ditte kan överta (hennes bröder äger lägenheten) när hon kommer hem till sommaren.
Så, söndagskvällen spenderas tacknandes och firandes av dessa underbara nyheter.
Sen var det bara att förbereda för den kommande veckan och ta det lugnt. Så det är vad vi gjort. Lyckades även få in lite massage i det hela också (fett nice!). ^-^
That's it for now.
So long.

Inga kommentarer: