fredag 6 november 2009

Så ska det se ut

Okej.

Nu var det länge sedan jag skrev. Jag försökte få in lite bilder här, men blogger är inte samarbetsvillig idag.

Oki, sist jag skrev var första dagen av midtearms. Orkar intre gå igenom dag för dag av den veckan, så vi summerar helt enkelt.

Midtearms-veckan var inte fullt så farlig som jag trodde den skulle vara. Det var facktiskt ganska kul, när våra lärare väl informerat oss om att det inte är en så stor del i det slutliga betyget. Då kunde man lugna sig lite.

I slutet av veckan kom Dittes föräldrar och hälsade på. Det var väldigt trevligt, även om jag var lite sjuk. Stressade som vanligt in mig i en förkylning. Aja, inget nytt under stjärnorna där.


Blev mycket rundvandring i staden och vi tog oss även upp på högre höjder och kollade in staden med lite bättre överblick.

Lördagskvällen innebar att det knackade på dörren ganska sent och jag och Ditte blev utbjudna på Halloweenfest av Aron och Luka. Den skulle hållas på deras skola. Det var sjukt kul!

Sen var helgen slut, Dittes föräldrar var tvugna att åka och vi återgick till vårat vanliga liv. Dock lite med andan i halsen. Dags att få veta våra resultat.

Så här såg då detta ut:

  1. Italienska: B (83,5/100)
  2. Figurino: B (Patrizia ger inte ut A till första års midtearm)
  3. Collezione: C+ (Textilprovet för min del var en KATASTROF, men Marco var väldigt nöjd med mina plaggskisser)
  4. Mönsterkonstruktion: B
  5. Disgeno Dal Vero: Har jag inte fått veta än, men Patrizia verkade nöjd. (Samma sak där, kan få B som högst)
  6. Kostymhistoria: Inte heller fått veta.

Men rakt igenom... Det kunde definitivt sett betydligt värre ut. Jag är nöjd, och taggad till tänderna att göra ännu bättre ifrån mig på Finals.

Denna vecka har varit väldigt lugn, i och med att vi inte fick några läxor från midtearm-veckan. Nu är det äntligen helg igen och jag och Ditte planerar att ta det luuuugnt denna gången. Det var länge sedan vi hade en slapp helg. Så det är planen nu.

God mat och chill (och kanske nån öl :P).

Florence Out. ^-^

4 kommentarer:

Lena sa...

Öl är nice!
Hoppas du har det bra! Blir du kvar där till i Maj eller?
Tack för kortet! =)

Camilla sa...

Jo, jag har det bara bra. Jag kommer att återvända till Ö-vik över jul. Men sen bär det av tillbaka till Florens. Kommer man få träffa dig?

Lena sa...

Jo, men visst! Vi ska också dit över jul, vet inga datum än men nog ska vi hinna träffas. =)

Camilla sa...

Yay!! Mellandags-shopping!! Låter det som något man kan fresta damen med? ^-^