onsdag 28 oktober 2009

Blev motbevisad, och är överlycklig.

Nu har midtearms kommit igång.



Först, Italienskan. SJUUUUKT svårt, men jag tror (tror tror tror) det gick bra. Fick totalt hjärnsläpp i början, men kunde slappna av, lite grann i alla fall, efter en stund, då gick det lite bättre att konsentrera sig.



När vi var klara och hade lämnat ifrån oss provet, så fick vi gå. Jag och Ditte blev klara ungefär samtidigt, så då gick vi och käkade. Vi hadde ungefär en och halv timme att fördriva innan det var dags för nästa.



Figurino. Vi hadde verkligen ingen anning om vad vi skulle vänta oss, det känns ju som inte som om vi gjort något ordentligt. Hur kan man ha midtearm på det?

Vi gick in och satte oss, och efter oss kom Patrizia, ritar upp tre rutor på tavlan och delar sedan ut ett papper med en figur på.

Hon går tillbaka till tavlan, nummrerar rutorna och ger oss instruktionerna att, på papper 1 ska vi rita upp posen vi fått, med alla stödlinjer, på papper 2 ska det vara bara kropp med mer detaljer (samma pose) och på papper 3 ska vi sätta på henne kläder, av valfri egen design (inga klänningar dock, för enkelt).

Jag tyckte verkligen att det var skitkul och jag lämnade in mina resultat och lämnade skolan med ett stort leende på läpparna. Svåraste provet (italienskan) över och glatt överraskad av figurino. Och i och med att man fick gå när man var klar så slutatde vi 16.00 istället för 18.00.

Jag och Ditte gick till Coop och handlade mat och lite smått att skämma bort oss med, för att vi tycker vi förtjänar det. ^-^

Hemma, storstädade vi och lagade sedan mat och bara njöt av resten av kvällen. Det var inte ens jobbigt att behöva fixa ordning allt inför Collezione-provet dagen efter.

Allt togs med ett leende. Känns bra igen och vi tog en promenad i kvällsolen och jag fick åter den känslan man hadde när jag först kom hit och bara trivdes med livet. Ditte kände det också och vi gick längs med gatan arm i arm och hadde inge bråttom någonstans.

Lyckan var med oss. DET är ovanligt för en måndag, vilket bara gjorde det hela ännu bättre.

Inga kommentarer: