fredag 9 oktober 2009

Ristorante

Onsdag började verkligen helt fantastiskt. Lektionen började inte förns 13.00, och då skulle vi inte ha en riktigt lektion. Vi skulle gå på restaurang.

Vi samlades på ett torg, typ 5 min från där vi bor och sen ledde Alessandra vägen, först gick på en marknad och kollade runt.

Där fanns det verkligen allt.



Från frukt och grönsaker...





Till kläder....



Och skor och väskor. Hit ska jag igen, och igen, och igen... ^-^




Marknaden var uppdela i två delar, en utomhus och en inomhus. Inne fanns kött och fisk och sådana saker.
Golvet var sjukt snyggt.

Inomhus var även den restaurang som vi skulle gå på.

Juliet och Colin. Två amerikanskor från min Italienskaklass.

Det var ett sjukt mysigt litet ställe. Vi hadde väldigt trevligt och maten var jättegod. För att inte nämna billig. Varmrätt, efterrätt och två glas vin: 7 Euro, verkligen ingenting att skrika om.

När vi var färdiga var det bara att skynda sig hem och hämta grejerna, jag hadde ju en lektion till den dagen. Fick halvspringa för att hinna i tid till skolan. Men det gick.
Mönsterkonstruktionslektionen gick relativ fort och utan några större förödelser och sen fick jag gå. Var pigg och glad när jag kom hem och Ditte hadde lagat middag. Lax oxh ris (har jag nämt att jag älskar onsdagar ^-^).
Kaffe, och sedan tog Ditte tag i läxan till på fredag och jag satte mig framför datorn. Dittes kompis skulle komma på torsdag så hon ville få allt bortgjort. Jag tog det lugnt istället och njöt av mycket kaffe och en läxfri kväll. ^-^

Inga kommentarer: