fredag 2 oktober 2009

Nya leksaker! ^-^

Då var det Torsdag, den stora dagen. Dagen för det första provet i Italienskan.

Jag och Ditte hadde pluggat så mycket vi kunnat, och jag kände mig rätt säker kvällen innan, men på väg till skolan känner jag nervositeten byggas upp.

Men, turligt nog, så uppenbarade sig något som riktade vår uppmärksamhet åt annat håll. På det torg vi går över till och från skolan så hadde en marknad flyttat in.

Det var väldigt mycket fina saker och olika dofter från de olika matstånden och musik strömmade från olika håll. En äldre man satt i ett av stånden och spelade på en liten flöjt, och det var så fint att jag var tvungen att stanna och lyssna en stund.






Sen var vi tvugna att gå vidare, skolan får inte glömmas. Speciellt int epå en provdag. När vi satte oss på våra platser var jag verkligen nervös "Jag kommer få hjärnsläpp, jag bara vet det!"
Men när vi fick pappret framför oss blev jag genast lugnare och efter det att jag läst igenom frågorna, satte jag igång. Å gud va kul det var, jag kan verkligen inte säga annat. Det kändes sjukt bra, speciellt när jag kom fram till den delen jag tycker är svårast (också den vi har pluggat mest på , för det ville verkligen inte fastna för mig) och det bara FLÖT PÅ! Jag var helt speedad när vi kom ut därifrån.
De flesta var skeptiska och tyckte det var ganska svårt prov. Jag satt mest och studsade på bänken och bara var glad.
"Jag fick inte hjärnsläpp!! Det där gick ju bra!" Studs, studs, studs. ^-^
Efter pausen fortsatte italienskaletionen, fram till halv tre. 'Lunch'.
In på Disegno Dal Vero lektionen, där vi denna gången hadde blivit tillsagda att ta med oss ett särskilt papper och en svart och en vit penna (av ett särskilt slag).
När vi kom in så hadde vår lärare redan ritat upp en figur på tavlan, sedan ritade hon upp den igen, för att visa hur det skulle gå till.
Vi fick även ett papper att titta på, precis som förra gången, förutom att den här bara var en halvkroppsbild, så vi fick (med vår lärares hjälp då) sätta på benen själva. Den här figuren hadde även kkläder på sig, så det fick vi också lägga till, efter det att vi ritat upp kroppen.

Så här blev det när det var klart. Vår lärare var väldigt nöjd med mig. Hon tycker att jag ritar fint, rent och tydligt. ^-^

Vi var båda på väldigt bra humör när vi kom hem. Vi gick en sväng på Coop direkt från skolan och handlade mat för helgen.
Kvällen blev, som vanligt väldigt chill. Jag trivs verkligen här och med livet som det är nu. ^-^




1 kommentar:

mamma sa...

Vad härligt att det går så bra... Här skrapar vi bilrutor och fryser..
Kram