onsdag 30 september 2009

Jag gillar onsdagar

I morse var jag mycket piggare. Vi drack kaffe och åt frukost och vi var till och med på väg till skolan innan klockan ens hadde hunnit bli tolv. Så vi var väldigt tidiga till skolan.

Första lektion: Italienska, där vi fick veta vad som kommer att komma på det prov vi ska ha imorgon. Jag är nervös, men jag vet att jag har gjort vad jag kunnat i alla fall. Vi har faktiskt varit riktigt duktiga vad gäller att plugga. Mamma skulle aldrig tro det även om hon såg det.... :P

(Förresten, tack underbara mamma för paketet. Jag blev jätteglad! ^-^)


Sedan slutade då Ditte och jag hadde min mönsterkonstruktionskurs att gå till. Det gick väldigt bra, jag fattar inte allting än, men det tar sig, det tar sig. Lektionen gick snabbare än vad den brukar ( jag hann till och med göra klart läxan vi skulle få till nästa gång. Säger ju att jag är duktig.^-^)

Sen, hem. Än en gång så väntade maten på mig. Ris och en liten röra gjord på morötter, champinjoner, curry, lök och div. andra grönsaker. JÄTTEGOTT!



Sen var det bara kaffe, plugga plugga plugga, kaffe, plugga plugga plugga plugga, kaffe. Paus. Kortspel. Plugga, plugga, plugga.

Sen fick det vara nog. Vi kan inte trycka in det något mer.


Så, då var det dags att chilla. Te kokades, musiken sattes igång och jag satte mig att teckna medans Ditte stickade.



De har som sagt tagit våra fönsterluckor, så vi kan inte stänga ute solen om dagarna. Det löser man då på detta sättet. Macgyver skulle varit stolt. ^-^


Paket från hem kära hem. SHORTS!!! ÄNTLIGEN!!!!!!!!




Så här har det då börjat se ut när jag tecknar nu för tiden. Den övre är den Deformerad jag gjorde och den andra är då fjärilar. Jag är riktigt, riktigt nöjd. ^-^




Nu ska jag sova. Prov i morgon (huga!).
Nighty night.