lördag 19 september 2009

Ensam lektion

På onsdagar ter det sig så nu, att Ditte slutar direkt efter Italienskan. Lektionen efter är Mönsterkonstruktion, och det har hon då redan läst, så hon ska byta bort den mot något annat.

Så när jag går in för dagens andra lektion, då går hon hem.
Mönsterkonstuktion är det ämne jag var skrajast inför. Jag satt verkligen som ett frågetecken den första lektionen. Så när jag kliver in, och upptäcker att jag måste sitta, inte bara längst fram, utan även också MITT framför whiteboarden och läraren, får jag väldigt ont i magen, för att inte nämna en rätt hög puls. "Hur ska detta gå? Fan, fan, fan!"

Men jag tar plats, lägger upp mina matrial och väntar på att vi ska börja. Läraren har inte kommit än, det är några minuter kvar, så jag öppnar mitt block och fortsätter på den blyerts teckning som jag startade på för några dagar sedan. Det funkar bra och jag känner hur jag blir lite lugnare. Sen börjar lektionen.

Det gick betydligt bättre än vad jag trodde det skulle göra och jag fick till och med beröm av min lärare, hon tyckte att jag lärde mig snabbt. ^-^
Men en sak måste man ändå säga. Tre timmars lektioner är INTE okej. Man har en rast på ca: 10 min i mitten och sedan tillbaka igen. När klockan börjar närma sig halv/kvart i sex så är man så fruktansvärt slut i huvudet att man knappt ser rakt.

Med den lektionen lagd bakom mig stryde jag kosan hemåt. Kände hur jag nästan släpade mig fram, jag var så jävla slut. När jag kommer in genom porten till trapphuset känner jag en doft av mat och jag måste verkligen stanna i trappen och viker mig nästan dubbel. Jag var så hungrig så det bara krampade i magen.

Drar mig upp med hjälp av ledstången och når då till slut våran dörr, hela vägen har jag känt den här matdoften och jag skakar när jag sätter nyckeln i låset. Öppnar dörren, och blir verkligen nästan nockad. "Det är ju här ifrån lukten kommer!!"
Kliver in i köket, och där står Ditte, och hon har lagat mat! Jag trodde nästan jag skulle börja gråta.

Ris och Curry med lök och vitlök (ingen pasta idag inte ^-^). Sen var min dag gjord. Ditte hadde fått ett paket hemifrån, och i det hade de skickat med kaffe! Det var SÅ gott. Zoegas, yum yum!

Jag tror vi bara satt i köket och mådde gott i alla fall två timmar. Sen, igen, teckna och Italienska.

An amazing life, this is... ^-^

Inga kommentarer: