onsdag 30 september 2009

Airheads.

Måndagen var sjukt skum.

Vi klev upp och tog det lugnt ett tag, sen knackade det på dörren. Vi blev lite fundersamma, men gick och öppnade. Utanför stod det två för oss okända män. Det visade sig att de skulle hämta våra fönsterluckor, de skulle renoveras.

Så vi släppte in dem, tog oss varsin kopp kaffe och bara försökte hålla oss ur vägen. Vi satte oss på min säng och tittade på medans de slet ner våra luckor. När de var klara märket vi att klockan hunnit bli ganska mycket och det var dags att dra sig mot skolan.
Så, vi missade frukosten.

När vi gick, reflekterade vi över hur bägge två hadde en väldigt underlig känsla. Luften kändes skum, temperaturen hadde sjunkigt och...ja... det kändes bara alltigenom som en väldigt konstig dag. Vi kändes oss båda väldigt borta och yra.

Vi kom i alla fall fram till skolan till slut. Där sitter jag på första lektionen och kan verkligen INTE konsentrera mig. Hör knappt vad läraren säger och när hon frågar mig om något har jag ingen anning vad det handlar om.

Andra lektionen är Figurino och jag och Ditte hamnade längst bak, och vi kan verkligen inte kontrollera oss. Vi försöker så gott vi kan att konsentrera oss på vad vi ska göra, men det går bara inte. Det vi tecknar blir HELT skevt och vi sitter och fnissar och tycker synd om de stackars kvinnor vi ser framför oss på våra papper.
Det hela slutar med att vi smiter ut och sätter oss en stund på terassen för att samla oss lite.

Väll tillbaka inne vill vår lärare se våra hemuppgifter och gå igenom dem. Sen sätter jag mig och trycker musiken i öronen och jobbar lite på den kommande läxan, så det inte behöver bli så mycket på söndag.

Vi går hem, båda fast i sin egna lilla värld och konversationen är verkligen sparsam. Ingen är på något vidare humör.

Efter vi har varit hemma ett tag får vi då svar på vad det är som pågår. Ditte upptäcker att det är 'hennes vecka' och jag känner hur min temp sackta men säckert höjs. Febern smyger sig först försiktigt på, sen slänger den sig över mig.

Dagen bedrivs utan några större ansträngningar, vi tar oss igenom våra läxor oxh sitter sedan och tar det sedan lugnt och tecknar fram till det att det är dags att sova. Tog några värktabletter och hoppades på en bättre morgondag.

Inga kommentarer: