söndag 27 september 2009

Soft!

Lördagen började långsamt. Vi drog oss i sängen och hadde absolut inte bråttom att kliva upp.


Det var fruktansvärt varmt ute och vi hade bestämt att vi skulle gå och handla idag, så jag fick låna en kjol av Ditte så jag slapp dö i värmen (längtar så till mina shorts kommer ner). Visst är den fin. Passade sjukt bra till min topp. ^-^



Först, medans vi ändå bara låg och gjorde ingenting, så drog vi fram italienska böckerna och gick igenom vad vi lärt oss under veckan. Inget jätteseriöst, mest bara kollade om något faktiskt hadde fastnat.




Vi gick lungt och stilla, först till Coop, för där är det billigast och de har det mesta av vad vi behövde. Sen blev det en sväng till Centro, för vi behövde nya muggar. De vi har är alldeles för små. Sen hem igen, och självklart måste de nya muggarna invigas. ^-^





Vi har en liten kiosk utanför vår dörr. Den var stängd idag, men det stoppar dem inte från att försöka tjäna lite pengar till. Hi hi!


Sen blev det dags för middag. Läs och begråt, JAG stod för matlagningen. Från råvaror till färdig måltid. Jag är duktig. ^-^


Ditte stod för upplägget. ^-^ Visst blev det fint?


Sen in i ungnen.

Efter maten satt Ditte på Skype ett tag så då gick jag in i sovrummet och lade mig på sängen och ritade lite.
Jag skrev även några kort som jag ska skicka (tror det är bokmärken egentligen men jag använder dem som vykort), ville skicka dem idag men affären som säljer frimärken var tyvärr stängd (undra förresten om brevet jag skickade till Öland har kommit fram än?)
Sen, efter det att Ditte var klar på skype satte vi oss och tog en öl, lite chips och spelade kort ett tag. Sen gick vi in igen och fortsatte teckna, som vanligt. ^-^
Så ter sig en Lördag för två fattiga studenter i Florens....

Inga kommentarer: