lördag 19 september 2009

Collezione

Okej, nu kommer jag inte ihåg så mycket av tisdagen, den var rätt så intetsägande. Sista kursen startade: Collezione. Så nu har vi kommit igång med allt, så nu vet jag vad detta kommer att handla om, så jag är inte alls lika skraj längre. ^-^

Collezione är den enda kursen med en manlig lärare. Han heter Marco och har jobbat som modedesigner sen 1986, så han vet vad han sysslar med. Med honom kommer vi få lära oss, inte bara hur man lägger upp en kollektion utan också plaggskisser, hur man presenterar sina idéer på bästa sätt och Market Managing.

Det sistnämda är den absolut tråkigaste (och mest svåröverkomliga) delen, enligt Marco i alla fall, och som det låter tror jag att jag kommer att hålla med honom.

Italienska går i 120 och vi har läxor från dag till dag, inte så överväldigande svåra (än), men det är lätt att det blir lite förvirring när man sitter på lektionen och försöker separera vad det var man skulle kunna till den dagen och inte det som var dagen innan.

Vi kom hem och spenderade kvällen, för det är kväll när vi kommer hem, med läxor (Italienska och Figurino) och sedan satt vi teckna bara för att vi tycker bägge två att det är så kul.^-^

Inga kommentarer: