torsdag 24 september 2009

Vem kunde tro det?

Att jag skulle sitta och rita med linjal och verkligen vara millimeter nogrann med varenda streck jag drar. Inte jag i alla fall. Jag jobbar sällan så.

Men, så blev det. Onsdag för mig betyder då mönsterkonstruktion. Det går faktiskt bra, även om jag inte riktigt än vet vad det är jag håller på med. Men jag lär mig, sakta men säkert.

Det enda som inte är helt okej än, ska väll vara det att andra lektionen för dagen är så fruktansvärt lång (detta gäller då varje dag). Inte för att tiden inte går fort (när man har roligt), utan mest för att, när man börjar närma sig slutet är man så slut i huvudet och så hungrig så man knappt vet vart man ska he sig. Sen har man en 20 min promenad hem också att se fram emot.

Då, är ju onsdagar faktiskt en gudagåva. Ditte slutar ju före mig, så när jag kommer hem, då är maten redan (eller nästan) klar. Hur fantastiskt är inte det? ^-^


Fick en jävla överaskning när jag kom hem denna gång. Snubblar för det första nästan över dammsugaren, och sen, när jag ska gå in i köket möts jag av denna vackra lilla skapelse.




Det står:
Do NOT go in here!!!
+ Inga skor, jag har dammsugit :) ADAPTER IS THE SHIT!!
Knacka gärna när du kommer så jag vet att du är hemma!! Puss

Ja, knacka behövde jag då inte, min entré gjorde jobbet av annonsera min ankomst.

Det hela med adaptern förklaras så här. Vi har en dammsugare i huset. Den står i trapphuset och alla ska då dela på den. Saken är som så, att vi har inte kunnat använda den, fram tills nu. Kabeln passar inte i utaget.

Men, Ditte hadde varit på Coop den dagen, och där hadde hon då hittat en adapter. Så nu kan vi ÄNTLIGEN dammsuga i vår lägenhet. YAY!!!!


Ditte skickar in mig i vårat sovrum och säger åt mig att vänta där tills att kommer och hämtar mig. Jag får blunda och leds in i köket till min stol. Sen får jag öppna ögonen.

Detta är vad jag möts av.


Ris och kyckling med currysås och ett rostat bröd. Behöver kanske inte nämna att jag älskade henne väääldigt mycket just då. Det var första gången vi åt kött sen vi kom hit. SÅÅ gott!!!

Och inte slutade det där heller. Efter maten kokas det kaffe och sen smyger hon in i kylskåpet och kommer ut med en liten överraskning till mig. Jag smälte ihop och blev en liten nöjd geleklump i min stol.

Självklart ska det doppas.

Sen... Ja, gissa. Yup! Teckna, teckna, teckna. ^-^
Sova. Slut, på en underbar dag.

Inga kommentarer: