onsdag 9 september 2009

SKOLSTART

Då har skolan startat på riktigt, ingen mer orientering, nu är det lektioner som gäller.

Först på schemat är, som det kommer vara varje dag, Italienska. Vi gick mest igenom lite basic, typ utall av vissa stavelser, vanliga hälsningsfraser, lite glosor och sånt. Jag anteckna för fullt, fick ihop tre sidor. Inte illa för första lektionen. ^-^





Vi hade en kort paus mellan lektionerna, ca:20 min, där då jag och Ditte skaffade oss något att äta och satte oss på en av terasserna och avnjöt ett gott mellan-lunch-middag-mål.

Sen var det dags för dagens särskilda kurs, vi har en för varje dag, och idag var det mönsterkonstruktion. Vilket då innebär hur man ritar upp mönstren för olika plagg.
Ett exempel. Detta ska då, på något vis, bli en tröja i slutändan.
I slutet av lektionen tog vår proffessor med oss ut. Vi behövde lite saker och hon skulle visa oss vart vi kunde köpa dem.
På väg ut från skolan möts vi av en undelig syn. Någon som kan se vad det står? Euro-nånting, tror jag.
Vad vi köpte oss var: En pärm, med 10 plastfickor (som då ska bli vår portfolio), pennor, en stompf, en penvässare och ett ritblock...

...Som jag då självklart invigde på det obligatoriska sättet lite senare på kvällen. ^-^

Och nu, efter mat, kaffe och kortspel, är det dags att krypa ihop och samla kraft inör morgondagen. ^-^

2 kommentarer:

cainer sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
The den sa...

Det står "EUROTERM". Vilket är en inriktning inom programmet "Communication & Theatre" på Nazarene University. Så, en grupp studenter helt enkelt :P