onsdag 30 september 2009

Sjuk. Fantastiskt.

Vaknade och mådde INTE bra. Övervägde hurvida jag skulle gå till skolan eller inte, väge för- och nackdelar. Ditte övertalade mig att i alla fall försöka. Går det inte så är det ju bara att gå hem. Lät vettigt, så jag följde med.

Klarade mig igenom Italienskan, men sen var det stop. Lämnade min hemarbete till Marco och sen gick jag hem. Verkligen stupade i säng, och sov fram till ca: halv sex. Hadde helt sjuka feberdrömmar. Vaknade nån gång mitt i och bestämde mig för att det nog var en bra idé att ta en värktablett.

När jag sedan vaknade på riktigt mådde jag liiite bättre, och eftersom det bara var ett litet tag kvar tills det att Ditte skulle komma hem, så bestämde jag mig för att fixa middag. Tortellini med spenatfyllning, som vanligt.

Ditte kom hem, vi åt, tog oss en kopp kaffe och satte oss sedan att göra läxan och teckna lite. Först blev det modeskisser, men sen kände jag för att teckna fritt, så hon fick bara ge mig ett tema för mig att gå efter. Fjärilar, blev det denna gång. Det är verkligen så himla kul, man ser verkligen att det hänt saker. Jag blir lika glad varje gång. ^-^

Vi satt i köket ett tag och drack te och lyssnade på musik, jag tecknade och Ditte satt och läste, Liftarens guide till galaxen (hon har gett sig fan på att ta sig igenom den), medans vi vädrade ut sovrummet lite så det inte blir så kvavt när man ska sova.

Sen gick vi och lade oss i våra åh så mysiga sängar. ^-^

Inga kommentarer: