tisdag 15 september 2009

Dränkt som en råtta

Måndag började på ett lite annorlunda sätt. Jag och Ditte skulle försöka hitta en bokaffär innan solan började, vi behövde våra böker i Italienska. Vi hade fått den utpekad på en karta och vi hade addressen. Bara en lite omväg till skolan.

När vi kommit ungefär hundra meter börjar det verkligen ÖSREGNA, och även åska kunde höras. Jag tyckte det var skitkul (av någon anledning), medans Ditte sprang intryckt mot väggen för att hålla sig undan regnet.

När det blev som allra värst tog vi skydd i en gränd, eller det var väll mer av en trappuppgång med liten hall. SÅ sjukt fint.


Skolan bestod, som vanligt, av första lektionen Italienska och sedan var det dags för dagens special. Måndagar innebär Figurino. Vilket visade sig vara ungefär samma sak som Dal Vero, fast lite mer invecklade poser.
Fick läxa även här. 5 av varje pose den här gången. Så, hem, käka och sen satt vi på våra sängar och "pluggade".


Självklart var jag ju tvungen att prova några av mina plagg på de nya formerna. Jag är så fruktansvärt nöjd med just de här två.

Italienska läxan gick snabbt och smidigt och var undanlaggd på inte mer än 20 min. Sen, sova.
Jag lever en dröm, och jag dödar den djävel som väcker mig!

Inga kommentarer: