onsdag 23 september 2009

Komma igång på Collezione

Collezione.

Lektionen där vi får lära oss hur man ritar upp en korrekt plaggskiss. Jag måste säga, att det var frustrerande, kul, men frustrerande.

Tog några bilder inne på lektionen. De blev inte så bra, vågade inte använda blixt.



Marco är vår lärare i detta ämnet då. Han är: Tuff, nogrann, perfektionist och drar sig inte för att säga vad han tycker. Tough, but fair. Väldigt, väldigt bra, fast då, väldigt frustrerande, så här i början.
Men det blir väll bättre med tiden. Jag menar, det är klart jag har höga krav på mig också, men inte allra, allra första gången jag försöker mig på någonting. Då kan jag ge mig själv lite mer svängrum.
Det gjorde Marco också, fast i och med att han är som han är redan från början, blir hans svängrum BETYDLIGT mindre än det jag skulle gett mig själv.
Men, som sagt, så finner jag hans stil bara väldigt tilltalande. Det här kommer bli väldigt bra, här kommer man få lära sig ordentligt redan från början. Så lite tuffare tag på lärarfronten. Jag tackar och tar emot. ^-^
Väl hemma igen. Gjorde läxan till mönsterkonstruktionen dagen efter. Egentligen inte så avanserat, men jag tyckte jag var duktig.
Så, stående ovationer...
...Och en stor kopp kaffe till en väldigt nöjd viss miss Westin. ^-^

And then.... PLAYTIME!!
Ditte gav mig denna bilden på en abstrakt Phoenix...
... Och denna skapelse är vad som glider in på pappret. Jag är sjukt nöjd över den här. ^-^


Helt slutritad kryper vi ner i våra superunderbara sängar.
ZZzzzzz.....




Inga kommentarer: