söndag 20 september 2009

Näe, nu ljög jag (å glömde en del).

Den del jag glömde var ju att vi faktiskt hadde en lite annorlunda Italienska lektion. Första halvan gick åt till att förhöra oss på läxan vi då fått och när den var färdig så hadde vår lärarinna då bestämt att vi skulle gå ut på stan.

Hon ledde vägen och tog oss till en Gelateria (alltså en glassbar). Där fick vi själva beställa, med hjälp av vår knagligga Italienska. Det var sjukt kul. ^-^




För att inte nämna väldigt gott. Inte alls som glass i sverige. ^-^



Kvällen var faktiskt inte alls så kort. Näe, det var faktiskt riktigt lååång. Jag och Ditte intog vår vanliga position (teckna på sängen).
Ett av de teman vi valde var: enkla kläder och sen MASSA assessoarer. Det tog en djävla tid och vi var båda helt färdiga när de var klara.

På Fredagar börjar vi tidigare och därför tycker vi då, precis som förra Torsdagen, att vi borde nog gå och lägga oss tidigare. Å precis som förra Torsdan, så vissade detta sig INTE vara en bra idé. Än en gång ligger vi bara och vrider och vänder på oss tills det att vi bestämmer oss för att kliva upp igen och ta oss en kopp te.
Det är här som Ditte fäller en av sina underbara trött-komentarer.
"Vad var det som lät?"
"Vadå?"
"Det lät som det var något som lät."
Sen inser hon vad hon sa och jag tror nog vi skratta i alla fall en halvtimme.
SEN gick vi och lade oss, och DEN HÄR gången gick det vägen. Då var klockan ungefär två-halv tre.
Så, NU har jag fått med allt om Torsdag.



Inga kommentarer: