onsdag 16 december 2009

Vacanza di Natale

Jullov!!

Äntligen!!

Nu är jag hemma i gamla ö-vik igen. Känns bra, har faktiskt sett fram emot att komma tillbaka.

Resan var helt okej, förutom den lilla detaljen att jag hade missat att jag skulle behöva vänta i 10 timmar i Wien. Det sög, jag var hungrig... och pank. INTE kul.

Tack gode gud, fick tag i mamma. Hjälpen kom och innan inte allt för länge efter detta, satt jag och njöt av en god måltid och sedan en kaffe och en öl.

Sen letade jag upp en bänk som inte var allt för befolkad, och lade mig att försöka sova tills det att det var dags att borda planet mot Stockholm.

Satt och väntade ett tag och hoppade sedan på bussen som skulle ta mig den sista biten hem. Somnade, och höll på att behöva åka med upp till Umeå. Det hade inte varit kul.

Fick kliva av på sidan av motorvägen och sedan gå tillbaka medans jag försökte få tag i min mamma som skulle hämta mig på busstationen.

vandrade en bit, hamnade på Vallakiosken och väntade där tills mamma kom och plockade upp mig. Sen åkte vi hem , vi åt en macka och gick sedan och lade oss.

Så reser man, i korta drag, mellan Florens och Ö-vik.

Inga kommentarer: