torsdag 29 april 2010

Upphällning

Nu har sista arbetsveckan avslutats på skolan. Nästa vecka är det Finals på riktigt. Lite nervig faktiskt.

Känns att det börjar ta slut nu, avskeden har börjat. Aron åkte i Söndags, Josefin nu på tisdag och flera andra nu om en- enåenhalv vecka.

Föga förvånande är det där mina problem ligger... Inte i Finals arbetet. Alla som känner mig vet, hur illa jag tar avsked. Även om jag, denna gången, lyckats hålla ihop relativt bra.

Skolarbetet blir inte lidande, om någon tolkade det så. Allt går framåt, som det ska. Klar med flera kurser och ska bara vänta på sista lektionen, för presentation av portfolios.

Det näst värst här (efter avskeden) är den lilla detaljen, att vi kommer att måsta flytta ut ur lägenheten, en vecka innan det att jag ska åka hem. Vi har ebtalt för hela månaden redan, men vår hyresvärd hr gett bort huset till en amerikansk skola, som ska flytta in sina egna elever här.

Så jag och Ditte blir ivägflyttade, till en annan lägenhet, den 16:de. Som om den dagen inte kommer vara jobbig nog ändå. Sen åker jag då, som sagt, hem, den 23:e. En flygtur som går relativt snabbt, såg jag igår. 6 timmar, sen ska jag vara i Umeå. Runt halv tio-tio tror jag det var.

I skrivande stund sitter jag och jobbar på min figurino-final. Man-kollektion, inspirerad av medeltiden. Just nu ser de mer ut som fasionabla storm-troopers, men men, får se hur det blir när de är klara. Har visat allt jag gjort fram till nu, och mina lärare verkar riktigt nöjda med mig. Hoppas kunna raportera goda resultat inom en snar framtid. ^-^

Nu ska jag fortsätta jobba. En liten uppdatering bara, om mig och mitt liv.

Hoppas alla har det lika bra som jag just nu.

ciao ciao!! <3 <3

1 kommentar:

mamma sa...

Du är såå välkommen hem..Kram