söndag 9 maj 2010

Nedräkningen har börjat

Nu är det bara två veckor kvar, på dagen, till det att jag lämnar Italien och beger mig hemåt.

Det har verkligen varit en helt otrolig resa och jag kommer aldrig ångra min vistelse här, men just nu vill jag bara hem. Är verkligen helt slut.

Så mycket har hänt, har träffat så många otroliga människor och kommer att sakna dem fruktansvärt mycket. Men men, de man vill, håller man kontakten med. Även om det inte är riktigt samma sak som att träffas, men det kommer vi göra också. Helt klart.

Nästa lördag är det meningen att jag ska flytta ut, till en annan lägenhet. Då kommer jag att bo ihop med Daniel från min klass under sista veckan här. Ditte flyttar iväg till Antonio, och Luka reser hem. Mer farväl inkommande alltså. Sa hej då till Felicia i fredags. Som vanligt, mycket tårar, men också mycket skratt.

Mina planer för sommaren slår in! Kom in på mina distansstudier, och hoppas nu på jobbet, så är allt som det ska, i min värld. Ser fram emot när jag åter står på svensk mark, då ska jag, än en gång, som min tradition kräver, ringa runt till mina nära och kära och, äntligen äntligen, få höra deras röster igen. Var alldeles för länge sedan nu.

Situationen här just nu är helt okej, Finals gick bra och så även min utställning. Vet inte så mycket om mina betyg än. Ett B+ och ett A, så, än så länge ser allt bra ut på den fronten. En av mina lärare ville kopiera min damkollektioner och använda i undervisningen nästa år. Då kände man sig lite smickrad måste jag säga.
Tror det var nästa vecka vi skulle få våra betygsdokument, då rapporterar jag igen.

14 days... and counting..

Inga kommentarer: