onsdag 12 maj 2010

Bara två kvar till singelsiffrigt. ^-^

Det här är höjdpunkten på mina dagar nu för tiden. Den halv-timme strax efter det att jag ätit. Sitter med min kopp kaffe och tittar på någon film/serie.

Halv sju, då är det ok att laga middagen. Äter bara frukost och middag nu för tiden. Mellan det är det kaffhink som gäller. Jag under-budgeterar antagligen, men då vet jag i alla fall att min sista vecka här kommer att te sig fin fint. Å så har jag sista helgen att se fram emot, då vill jag inte behöva snåla utan kunna njuta ordetligt, på avslutsfesten.

Om jag äter som jag gör nu så, med vad jag har inhandlat, har jag mat i ca: en vecka till. Å det går på denna veckas budget. Det lämnar mig 1000 kr att rocka loss på nästa, SISTA veckan. ^-^

Biljetten hem är ju sedan länge bokad och betald, pengarna till taxin som ska ta mig till flygplatsen är uttagna och säkert undanstoppade. Så allt, vad gäller ekonomin, för hemfärden, är helt fixat. Nu ska jag bara leva här den sist tiden.

Denna veckan har varit riktigt jobbig. Gör inget annat än att fördriva tiden fram till halv sju, då jag äter och sen behövs bara en film eller två, sen är det ok att gå och lägga sig, bara för att göra om alltihop nästa dag.

Vädret har ju inte gjort min vardag bättre direkt. Bara regn, regn å regn. Det är ju inte utan att man blir lite deppig. Har velat gå ut flera gånger, men behöver bara titta ut, så ångrar man sig snabbt.

Hade min sista final idag. Snabbt och smärtfritt. Var där kvart över nio, fick gå hem strax efter tio. Vi är inte så många i klassen, så det gick snabbt att dra igenom allt. Tror fan att det var första gången sen i fredags, som jag lämnade lägenheten för annat än att handla mat.

Har äntligen läst boken som jag har haft med mig på varje resa sen jag flyttade ner men aldrig har öppnat ens en gång. Den var riktigt bra. Utläst på två dagar.

Idag har jag kollat på film mest. The Descent, Sleepy hollow och nu ska det snart bli Sin City, ska bara göra mig en ny kopp kaffe först. ^-^

11 dagar kvar...

Inga kommentarer: