måndag 10 maj 2010

Jahaja

det verkar som jag har blivit missinformerad.

Jag och Ditte skulle flytta först den 16:e, sen den 15:e, samma dag som Luka, trodde vi.
Men så, igårnatt, knackade sagda granne på hos mig och bad att få tillbaka sin våg. Vi lånade den för att kunna väga våra väskor.

Tydligen hade vår hyresvärd varit här och sagt att han inte kunde stanna till den 15:e, utan måste flytta idag. Vilket gör mig lite orolig, för när evelyn (hyresvärden) var här och pratade med mig om min flytt så sa hon den 15:e, men när hon gick så lade hon till "Då ses vi på tisdag". Först tänkte jag bara att hon sa fel, men om hon kör ut Luka idag, så kanske hon sade fel datum, men menade tisdag, vilket då bli IMORGON.

Jag ska se om jag kan hugga henne när hon kommer för att hjälpa förflytta Luka. Hon har i alla fall tagit på sig ansvaret att vi kommer fram till våra nya hem utan problem, och utan att behöva släpa på en massa väskor. Då kan jag fråga henne ordentligt. För mig gör det faktiskt viket som, just nu. Var ju bara en vecka kvar ändå så.

Nu ska vi se var hon håller hus. Jag har sett och hört Luka nu under morgonen, så jag gissar att hon är någonstans i krokarna. Finns ingen chans att han skulle vara uppe den här tiden annars.


13 dagar kvar.......

Inga kommentarer: