fredag 28 maj 2010

Rullar på

Sakta men säkert börja nu mina planer anta fysisk form. Det var tveksamt ett tag, men nu verkar det som om allt kommer att ordna sig.

Jag kom in på mina halvtidstudier, har nämt det förr, och när jag kommer hem på måndag kommer jag nog ha jobb också. Det verkar som det blir en heltidstjänst, inte halv, som jag ville ha först, men jag tar vad som bjuds. Pengar måste man ju ha. Men denna sommaren kommer jag inte ta på mig fler skift än de jag tilldelas nu i början. Förra året tog jag allt jag fick. Nu vill jag ha lite fritid också.

Jag och min mamma har varit och shoppat. Det var riktigt trevligt och gick ganska så snabbt, varken mamma eller jag är sådana som dräller runt och ska kolla överallt. Vi har oftast en plan när vi väl åker in, och det hade vi även denna gången.

Vi siktade på Lindex och det blev också det enda stoppet för oss. För mamma blev det en ny topp. Jättefin, orange. Så kul att se lite färg på mamma. Först var hon skeptisk, men sen när hon provat tyckte hon mycket om den.

För mig blev det en ny BH, äntligen, mina gamla är jääättetrasiga. En bikini, nån sån har jag inte ägt på ett par år nu. Ett par jeans, byxor som passar, YAY!! Å tillslut, en ny topp, även till mig. Skitfin, verkligen. Orange den också. ^-^


Vi har beställt en ny kamera till mig, mamma vill inte låna ut sin. Jag är "ute å svirar" lite för mycket för att hon ska känna sig trygg att lämna den i min vård. Jag förstår henne lite. Vi hoppas att den ska komma idag, annars blir det på måndag. Äntligen kommer jag kunna inkludera bilder igen i skilldringen av mitt liv, här och på fb.

Helgen kommer att bjuda på ny tripp utomläns. Upp till Umeå och mina supertjejer, bär det av igen, nu ikväll. Runt sju ska jag vara där. Då ska vi grilla, och sen blir det alkohol och lekar. Ska bli så sjukt kul. Jag, Anneli och Karin har suttit och peppat varandra över fb. Ser verkligen fram emot det här. ^-^

Jag och Lee fick för första gången telefonkontakt igår och vi satt och surrade om allt och inget fram till typ två, då det var dags för mig att krypa ner i min uuuuuunderbara säng.

Nu har jag dragit igång bastun och ska in där en snabbis innan jag åker och inhandlar kvällens förnödenheter. Sen blir det väll lite käk, så man står sig tills jag kommer fram i Umeå. Sen piff, och iväg.

Ska se om jag kan hitta mitt handsfree så ska Lee "hålla mig sällskap" på min resa upp. Jag pratar bara mobil när jag kör om jag kan ha händerna fria.

Så... Det var väll allt från mig för stunden. Ha en trevlig helg och håll tummarna för mig på måndag. ^-^

Puss

Inga kommentarer: