fredag 7 augusti 2009

Inför sista rycket

Dagen började (förvånansvärt) tidigt. Vaknade av mig själv runt kvart i åtta. Tog det lugnt på morgonen och slappade framför tv:n.

Senare fick jag kontakt med Emelie via MSN och hon dök förbi för cigg, surr och kaffe. Vi satt ute och njöt av solen i ett par timmar och surrade om lite allt möjligt. Studier, jobb, gamla och nya situationer och händelser. Planer och utveckling.

Runt två gick hon hem och jag gick in för att städa upp i mitt rum, som ska lånas ut till ett par av mina föräldrars kompisar som kommer och hälsar på i helgen. Då är jag på jobbet (jour) så, det är okej för mig (jag är väll för generös) ^-^.

Jag och Emelie bestämde oss för att höras senare för att kanske hitta på något och jag fick höra om att det på kvällen skulle arrangeras en avskedsfest i strandparken i stan "för alla oss som flyttar från Övik och för alla er som blir kvar ett par år till."

Jag ska höra av mig till Emelie och se vad hon tycker. Det låter som om det skulle kunna bli riktigt skoj. ^-^

Inga kommentarer: