lördag 1 augusti 2009

Syster was here.

På måndagen kom syster med pojkvän hem till Ö-vik över veckan. Måndag umgicks vi, tisdag jobbade jag.

På onsdagen så vaknade jag lagom till det att jag blev övergiven. Alla for hemifrån, och jag blev ensam kvar.

När de kom tillbaka, främst Mia och Cristo, fick jag (eller hela resten av familjen faktiskt) veta att vi skulle gå ut på resturang Public och äta. Det var väldigt trevligt och mysigt.





Otroligt god mat.

Och fruktansvärt goda efterätter.


När vi kom hem så slog vi oss ner på altanen och vissa tog sig en whiskey, jag tog mig en öl och mamma en drink. Och så började vi spela UNO.
Vi spelade non stop, jag vet inte hur länge. Men fruktansvärt kul hade vi och det hann både bli kvälls- och natt mörker innan det var dags att avbryta.

Det dukades fram nacho chips, dipp och vatten melon en bit in på kvällen. gött gött!


Lillebror älskar kameran


Vi körde med ett poäng-system som jag aldrig provat förr. Det var riktigt skoj.

Nästa dag, var jag bakis. Men nog tog jag mig upp i tid ändå. Mormor skulle komma förbi och hälsa på och fika. Då måste man ju vara i alla fall LITE fräsch. Det blev budapest bakelse och tårta och kaffe.
Sedan vi halv fem var det dags för oss att bege oss in till stan. Vi hade bestämt att vi skulle spela minigolf. Fint och behagligt väder var det, även om det kanske brisade lite för friskt vissa stunder.

Vi körde både alla mot alla och killarna mot tjejerna (däremot räknade vi aldrig ihop gruppresultaten, det glömde vi).


Efter nio hål så var ett fika-brejk ett måste.


Sen var det bara resterande nio hål kvar.


När allt var sagt och gjort så tog vi oss hem. Dock inte utan ett depo-stop på San Marino pizzeria. Två familjepizzor blev adopterade och fick följa med oss hem.


Inga kommentarer: