onsdag 24 mars 2010

Då var det dags...

...Att bege sig ut på resande fot igen. Tillbaka till Sverige, och Öland. Ska bli så otroligt skoj, jag ser verkligen fram emot det.

Först, när jag precis bokat resan, var jag lite osäker på om det var en så bra idé, men jag känner nu att jag nog inte hade pallat att stanna här över hela påsklovet. Behöver verkligen komma härifrån ett tag. Ta en paus... låter fruktansvärt skönt, måste jag säga.

Jag lämnar lägenheten strax efter sex, och påbörjar så min resa, med en liten promenad, till tågstationen. Därifrån åker jag till Milano och flyger sedan, imorgon bitti, till Sverige. 12.30 sätter jag sålunda min små fossingar på svensk mark igen, på skavsta flygplats.

Därifrån blir det flygbuss och sedan tåg till Kalmar C. Bara att hålla tummarna att jag kommer fram i tid för att hinna med bussen ut på ön, denna gången.


Hi hi. Om någon undrar över klimatet här nere hos mig, så kan jag meddela att det just flög in en fjäril i min lägenhet. Våren är DEFINITIVT här. ^-^
Hoppas det inte är för kallt hemma, jag packar nämligen inte med mig så mycket. :S

Skolan var snabbt över idag och resten av dagen har spenderats med att förbereda för min och Dittes avresa. lägenheten är ren och fin och vi har rensat bort allt skräp. Finns inget värre än att komma tilbaka till massa skit.

Ditte reser också imorgon, men från Pisa, så hon blir kvar i lägenheten och så kör Antonio henne till flygplatsen imorgon.

Det här är det värsta med resor. Humöret pendlar konstant mellan ett glatt lugn och nervös resfeber. Jag har sagt det förr tror jag... Jag tycker inte om långresor. Men, måste man, så måste man.

Längtar efter er alla och kommer snart att vara hos er! Håll bara blicken på horisonten, så dyker jag snart upp, från ingenstans. ^-^

Puss på er!!!

1 kommentar:

mamma sa...

Lycka till på resan. Kram