torsdag 11 december 2008

Det här har varit...

Mitt huvud väntar inte på NÅGON, inte ens mig.


Pym poserar för att bli avbildad.


Vi har fått en hel del egen tid den här veckan. Folk jobbar med sina projekt, eller bara brainstormar för det.




Fick besök av en husmus i Annexet, det har kommit fram en armé av dem sen det börjades gräva utanför. Den lille saten försökte krypa ner i min väska.


Torsdag kväll var det klassmiddag (av typen knytkalas) i lillstugan. Det var så himla mysigt.






Skål för en underbar klass, skål för underbara lärare, skål för ett oförglömligt halvår, skål för...




Rökpaus.



Galenpanna a lá K1.




Avslutas med lite mysdans.

Och städning.


och mer dans.



Fullmåne på väg. Känns som fan. Var så himla spänd och yr hela dagen igår och undrade tyst för mig själv vad fan som det är som händer. Var i Norra flygeln på kvällen och kollade på en dokumentär och när jag gick hem tittade jag upp mot himlen, och där var den. Nästa full. Toppen.

Vad stör det mig att det är fullmåne? Näe, inget. Bara två-tre dygn av sömnlöshet, dimhuvud, humörsvängningar 3000 och spänningar i rygg och nacke som driver mig nära till tårar. Ligga på rygg och stå rakt (och då menar jag SPIKrakt) är det enda jag klarar av. Att sitta som jag brukar (som en ostkrok) och rita är inte ens att tänka på.

Det här har varit...

Hjärtskärande skulle jag vilja skriva, men det lämnar rum för för mycket misstolknignar...

Inga kommentarer: