måndag 15 december 2008

Framtiden står för dörren

Det är helt otroligt. Klockan är bara kvart över nio och jag är redan hemma.

Detta har varit en lång dag, men ändå kort på något vis. Kan ha något att göra med att dagen har varit så fullspäckad. Jag har gjort färdig dagens två obligatoriska och ska nu börja med en extra, det är aldrig fel.

Jag och Sara F hade hade kul idag med tätskum (tror jag det hette). Tre burkar, två händer av hönsnät och en plastsäck. Skvurt, skvurt ^_^! Var skitkul. Händerna såg ut som blomkål när vi var färdiga.

Vi har haft föreläsning på morgonen fram tills fikat och efter det började vi röra vid information om div. konstskolor som finns i landet (och även utanför, dock bara Skandinavien) och vi kollade upp vad de inriktade sig på, var de låg, hur man söker, vilka arbetsprover som kommer krävas och (självklart) när man ska skicka in dem. Snart dags att söka vidare. Många vill ha sina ansökningar redan i början på mars. Jag kommer att söka till andra skolor men även till konsttvåan här. Sen får man väll se hur det går och vad man väljer.

Ingen av de skolor vi berörde idag kändes särskilt lockande för mig, jag kommer nog söka mig längre bort. Jag tänker typ England, Italien, Spanien, Australien, Japan, Nya Zeeland... Såna ställen.

Aja, den som lever få se. Hjärtat ligger ju på Öland och jag verkar inte vara den enda som känner så. Många från min klass kommer att söka K2 här.

Jag har även hunnit med en bastu, så fruktansvärt skönt. Jag och Angelina satt från sju till nio och bara surrade. Väldigt trevligt.

Inga kommentarer: