lördag 20 december 2008

Sista veckan.

Jag har inte varit så aktiv på att skriva den senaste tiden. Det beror på att det inte finns så mycket att skriva OM. Den här sista veckan har mest bara varit samma, samma. Några avvikelser har självklart förekommit, dock inget som meriterar att skriva varje dag.


Onsdag.

Julmiddag och sedan julfest. Våran sittning började inte förän 18:00, så vi förfestade på Brage lite först. Jag, Johanna, Karin, Sara, Janette, Nina 0ch Regina. Tyvärr la min kamera av (slut på batteri just då) så jag har inte så många bilder.

Efter Julmiddagen var det efterrätt och underhållning i Lidbergssalen. Vi dansade runt julgranen, sjöng, åt gott och drack. Det var även en komiker där. Senare på kvällen drog festen igång på riktigt och det dansades hela natten.









Torsdag var en dödag.


Fredag.

Dagen började med att klassen samlades i Annexet. Vi satte oss i en ring på golvet, på kuddar från soffan. Vi fick äppelglögg och pepparkakor av Sofia.
Sedan fick vi varsin penna och papper och så skulle vi börja rita på en teckning i två minuter, sen skulle vi skicka vidare, så alla ritade på allas teckningar.



Resultatet är nästan lite läskigt. Men, det blev en snygg helhet.










Sen var det dags för avslutning i Lidbergssalen. Det inleddes med musikteater.



Sen hölls det lite tal, bland annat Johanna i min klass.


Sen läste Stefan Gurt 'Petsson och Findus firar jul.' och bilderna från boken projicerades på duken. Efter det var det dags för hela skolan att gå ner i matsalen för att äta julgröt. Lee fick mandeln.


När allt var över var det dags för många att börja bege sig iväg. Det var mycket tårfyllt. Jag vet att vi bara kommer att vara åtskilda i två och en halv vecka, men jag saknar dem som fan redan.

De av oss som blir kvar ett tag till fick tillslut nog och bestämmde oss för att åka in till Kalmar. Jag klarade inte av tomheten och behövde akut komma därifrån. Så jag, Pym, Greta, Sara, Lisa, Eddie och Simon drog iväg så fort vi sagt våra adjö.





Simon provar en peruk på Erikshjälpen i Kalmar.



Sen for vi hem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fan vilken fin blogg du har! Vad duktig du är på att dokumentera, jag kan ju nästan använda din blogg som dagbok :P

Förlåt att jag inte kom och sa hejdå när du åkte!!! Min mobil var borta och när jag hittade den dog batteriet och jag har tappat bort min laddare så jag kunde inte ringa. Nu har jag mobil igen, ringer i morgon och godjular dig! Hoppas du har det bra i Ö-vik, baby. Idag lämnade jag ön, vemod, saknar alla som fan.

pusspusspuss på mjuka kinden!

/Pym