torsdag 25 juni 2009

En bit in i matchen

Okej, mitt bloggande har blivit väldigt sporadiskt och tyvärr kommer det nog fortsätta så, som jag jobbar. Lämnade in min första tidslapp den här veckan, 128 timmar har man fått in, djävligt bra måste jag säga. ^-^

Så... Vad har jag haft för mig? Ja, jobbar mest som sagt, men lite annat har man väll hunnit med.

Min pappa satte mig i arbete och jag fick olja in våran lilla bänk. Han bad mig om det redan när jag precis hade kommit hem men det har varit såå trisst väder här. Men så fort solen tittade fram så bar det av ut.

Det var väldigt nice att ha något att göra, drog igång lite musik och sprang omkring ute i bara underkläderna och njöt av solen medans jag arbetade.


Tog en rund på stan en dag. köpte bland annat en ny väska, en bok 'Mörker som gör gott', rekomenderar den verkligen. Läste ut den på en dag.

En ny hatt blev ett annat inköp.


Två par örhängen blev det också.





Åh, hör och häpna så har jag faktiskt lyckas få in lite kreativitet i alltihopa också.
My own little corner of the world.


Ni vet ju att jag skulle ge mig in på att börja försöka rita mer realistiskt. Bästa sättet kom jag fram till var att försöka sig på ett själporträtt igen.
Det är såna här gånger som det verkligen syns att man har avancerat. Det var så kul. Inte 'picture perfekt', men ändå bra, enligt min mening.






Jag har även lämnat in min trumpet för lagning, så jag hoppas få tillbaks den snart och då, då ska jag ÄNTLIGEN kunna börja igen.
Jag jobbar hela helgen, men två kompisar kommer ner från Umeå och då ska vi på hamnfesten. Ska bli skitkul att träffa dem igen.
Ja, det var väll det mesta från mig för den här gången.
Puss på alla mina älsklingar. ^-^



Inga kommentarer: