lördag 13 juni 2009

Min fredag

Klev upp rätt tidigt och tog mig in till stan. Gick på studieplus, för att kolla upp möjliga alterntiv för mig.

Sen gick jag på bibloteket, det var vääldigt länge sedan jag var där.


De hade en ny rolig mojäng. Boklåning per automatik.


Jag fick sån lust att börja läsa lite mer informativa saker igen. Så jag siktade in mig på ett gamal intresse, mytologi, och hittade även en bok, som handlar om hur människor påverkas i trängda situationer.


Sedan drog jag omkring på stan en stund, det var studentdagen. Hela gå-gatan i stan var smockad med folk.


Nytt och fräsht, nyutexaminerat konstnärsblod.


Började jobba klockan 15.00, men ville dra ut senare, så jag packade mig ett litet partykitt att ta med på jobbet. Så kunde jag fixa allt där innan jag slutade.


Jag jobbade, blev avlöst och drog sedan iväg på förfest innan vi skulle ut på krogen.



Krogen var verkligen överfull. Det tog fan över en halvtimme innan vi fick komma in.


Träffade massa gamla vänner och satt på uteplatsen och surrade fram till krogen stängde klockan 02.00. Då var det dags att säga god natt.
Resten av helgen kommer bara att innebära jobb.






Inga kommentarer: