måndag 29 juni 2009

Hamnfestar

Okej. Då var det dags för ännu ett inlägg (gud va duktigt jag är :P)

I Torsdags var jag ledig. Satt hemma största delen av dagen, men när kvällen kom blev jag så där rastlös igen. kollade vad folk hadde för sig. Några satt inne i stan och förfestade för hamnfesten som var i stan, så jag åkte dit.

Öl-spel i Lundviksparken som inledning. Solen sken och vi hade rätt så trevligt.


Någon utklädd i örndräkt passerade oss, och vi fick oss ett gott skratt.



De flesta drog senare för att kolla på Poodles, men jag och två andra stannade och satt och surrade istället, och blev kvar där för resten av kvällen.

På fredagen började jag inte förns kl: 17.00, så jag passade på att ta en runda på stan (igen, jag vet). Köpte en ny sjal, två par sockar (har blivit av med de tre par jag hade med mig hem) och så hittade jag några filmer som jag har velat ha ett tag.
Rat Race, fantastisk film. De omutbara, en rekomendation. Landet för länge sedan, gammal tecknad film från när jag var liten, väldigt mycket nostalgi.


Jourad fredag till lördag (17.00-17.00), så jag var hemma runt halv sex på lördag-eftermiddag. Då tog jag kontakt med Anneli, vi hade pratat under veckan och hon och Karin skulle komma ner från Umeå för hamnfesten. Jag åt och gjorde mig i ordning och sedan åkte jag in till stan.
Vi hade bestämt att vi skulle ses i hamnparken för lite förfest innan vi gick in på själva festivalen.



Råkade på en karl som jag inte har sett på åratal.




Vi gick på Framnäs-baren och tog en öl.






Sen, vid 00.30, var det dags för konsert i hamnen. Meadows End.


Vid halv två var det dags för mig att dra mig hemåt. Började jobba 09.30 följande morgon, så lite sömn var jag tvungen att hinna med.
Jobbade hela söndag (09.30-22.30) och for sedan hem och sov.
Nu har jag två HÄRLIGT lediga dagar framför mig. Vaknade vid tolv och gick ut och satte mig i solen. Och här sitter jag än.


Planerade för en lat och en mer aktiv dag, annars trycker man in så mycket man kan på de få luckor man har, men nu SKA jag ta det lugnt. Det är närmare 30+ och jag mår bara såå bra.
there is a god somewhere.










Inga kommentarer: