tisdag 2 juni 2009

En helg i Luleå.

Klockan tolv på fredagen var vi iväg. Min mamma, min pappa, min lillebror och jag. Mamma valde att inte sitta i framsätet, utan tog plats bak, hos mig och min bror.


Pappa fick sitta fram själv (någon måste ju köra).


Depot-stop. Glassbrejk.


Här har vi en som har det vääldigt bekvämt på resan. =)


Strax efter 5 anlände vi till Luleå. Välkomstdrink med hela klanen.


Mamma, moster och kusinbarn.


Sen var det dags att äta. Resten av kvällen spenderades vid detta bord, även om kvällen inte blev så lång. Vi skulle upp tidigt nästa dag.


Klockan åtta nästa morgon var vi uppe och begav oss iväg till syrrans lägenhet, för att hjälpa henne att flytta ut. Det var första gången jag var hemma hos henne. Det gick relativt snabbt, bara till strax efter lunch.





När vi var klara begav vi oss först tillbaka till min moster och lämnade släpvagnen. Sedan bar det iväg ut på Kallaxön, där de har sin sommarstuga. Det var otroligt varmt och gott.


Familjeunderhållning.



Bara satt och slappade och drack cider i sommarvärmen.


Och Thomas drog igång grillen.



Dags att äta middag. Vi hade hur trevligt som helst där vi satt och åt och surrade.



Lite närmare fram emot kvällen var det dags att basta, men först blev vi tvugna att städa ur den, det såg fruktansvärt ut där inne.


Vi drog ut alla möblerna.

Och var tvugna att ta ner bordet i vattnet för att kunna få det rent ordentligt.



Medans vi väntade på att bastun skulle bli varm, så satte vi oss att fika en stund i solnedgången. var otroligt mysigt.


Jag vet inte hur länge vi satt och bastade (badade också, årets första dopp. WOHOO!!), men det var nog ett tag. Sen när vi kom tillbaka till stugan gick vi och lade oss.
På söndagen stannade vi på ön till efter lunch och sedan for vi och hämtade släpvagnen och sen for vi hem. Det var fruktansvärt varmt i bussen (ingen AC), vi for förbi en såndär gradtavla längs vägen, 28,6 grader i luften. Vi smälte sakta bort där vi satt.
När vi kom tillbaka till Ö-vik, runt sju på kvällen, for vi och köpte pizza och sedan tog vi oss snabbt hem. Sen satt vi bara och slappnade av i soffan.
Så tedde sig min helg. Hoppas alla har det lika bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

åh jag saknar dig camillis!
hoppas du har det bra, det ser ut som det i alla fall. puss och kram från sara g