lördag 18 juli 2009

Händelserikt

Fredag. Jag klev av mitt jourpass kl 10.00 och åkte hem. Tog det lugnt ett tag, men satte sedan igång och jobba. Nu är mitt arbetsrum helt klart, allt är sorterat och ställt på plats. Det finns mycket saker som jag inte kommer att ha användning av, men som sagt, så delar jag utrymme med min pappa.


Ingen större brist på material i alla fall. Färg i mängder.



Har varit på polis stationen och skaffat pass.


Sedan satte min far mig i arbete, han behövde ha några hyllstöd omlackade. så än en gång tog jag plats i solen och började arbeta.


Det var riktit kul. Även om det gick rätt snabbt.







Blev servad med kaffe då jag väntade på att det första lagret skulle torka.



Sen, tillbaka till arbetet.



Snabbt och lätt så har pappa ett par 'nya' hyllor.




När jag var klar var jag så på gång, så jag riggade upp en liten hörna i solen och satte igång med en kolteckning. jag har verkligen börjat gilla kol ordentligt.


Tog en paus en bit in för kaffe och en bit paj med mamma. Mysigt att sitta och surra i solens sken. Sen gick jag tillbaka och forrtsatte teckna.


Det slutliga resultatet. Tog nån timme, och var bara såå kul.



Vid fem var det bokat att jag skulle infinna mig hos min moster för ännu en släkt middag. Fler av klanen hade anlänt till stan.








Klockan kvart i sju begav jag mig iväg igen. Lee anlände med plan och jag skulle hämta upp henne. Det var så skönt att se henne igen och när vi kom tillbaka hem så käkade hon lite och vi satt och surrade och skrattade, precis som vi brukade göra. Det var fantastiskt kul.
Vid tio drog vi iväg till Björn och Cesar, för att festa. Det spelades musik, det dracks och det surrades. Trevligt, trevligt.


Vid kvart över två så va vi rätt slut, Lee hade somnat på soffan och jag var inte heller särskilt stabil längre, så jag beställde en taxi och vid kvart i tre åkte vi hem. Vi försökte se en film, men det gick inge bra. Då gick vi och lade oss. Somnade så fort huvudet träffade kudden.

Inga kommentarer: