lördag 25 oktober 2008

Danmark: Dag 2.

Dagen börjar på Glyptoteket. Den egyptiska avdelningen. Ett litet rum en bra bit under jord, det var rätt creepy. Det låg två mumier i mitten av rummet. Sarkofagerna var väldigt imponerande och lite lätt skrämmande de också.


Efter Egyptierna kommer Etruskerna (typ för-romar-greker). Fortfarande Glyptoteket.



En lite trädgård mitt inne i Glypto.


Random statyer.



Efter Glyptoteket drog vi vidare till Arken men därifrån har jag tyvärr inga bilder. När vi kom tillbaka gick jag, Greta, Lisa, Pym, Sara och Johanna och käkade indisk take away och gick sedan och tog en kaffe. Sen gick jag och Johanna hem. När vi anlände fick vi veta att det var några som planerade att dra ut även idag igen. Johanna hängde på men jag var alldeles för tröt.

Skulle lägga mig för att läsa men somnade innan jag ens hade fått av mig kläderna (kan ju tilläggas att vi snittade ungefär 8-9 kilometer om dagen). Johanna väckte mig när de kom hem, jag hade inte rört en muskel sen de gick, låg på precis samma sätt. Jag var helt slut.

Inga kommentarer: