onsdag 15 oktober 2008

Ofrivillig motionär

Var tvungen att ta mig tillbaka till Färjestaden idag igen (i tid den här gången). Tog bussen för jag var rätt mör efter gårdagens cykeltur.

Kollar på busstabellen och ser att jag har bara ca: 30 min på mig innan jag måste vara tillbaka på stationen för att hinna med nästa buss hem.

Rusar till banken och har faktiskt den turen att det är så gott som folktomt där. Tar en kölapp och ser att även här har jag flax, det är mitt nummer nästa. Får vänta en liten stund (bara en liten) och när mitt nummer trycks fram tänker jag "ja, det här kommer att gå!". Trodde jag ja.

Det visar sig att det tar en djävla tid att få fram en sån där bankdosa om man inte är skriven som kund på den banken ("Vi är en fristående bank, så jag måste ringa till DIN bank"). Visst, den heter Ölands bank, men de har Swedbanks logga, så så svårt kan det väll ändå inte vara.

Får vänta ett tag och ser klockan sakta ticka iväg. 'Helvete, kom igen, jag kan fortfarande hinna.' Kassörskan springer iväg för att hämta ett fax som jag måste skriva på innan jag kan få min dosa.

Har den (äntligen) i handen och rusar ut. Kollar på klockan, den är prick. Det är då bussen ska gå, men när är bussar egentligen i tid? Så jag springer. Kommer fram... Och ser bussen åka.

Jaha, så när går nästa buss då da? Kollar tabellen (måste verkligen lära mig läsa dem ordentligt), ca: 45 min. Ok, inte hela världen. Jag få sitta och ha tråkigt ett tag bara helt enkelt. Så jag slår mig ner och väntar, och väntar.. och väntar... och VÄNTAR. Var i Helvete är bussen!?!

Kollar tabellen igen... Fel. Djävla. Buss. Den kommer inte för än om en och en halv timme (från det att jag redan väntat i 50 min). Arg och less börjar jag knalla.

Kommer hem 10 min innan det är dags för middag. Går och äter och i matsalen träffar jag på Pym, vi äter och bestämmer sedan att vi ska gå till datasalen och försöka få lite jobb gjort. Gick inte så bra för min del kan jag ju meddela, hela skärmen bara fladdrade framför ögonen på mig. Jag var helt slut. Då bestämmde jag mig för att gå hem. Men så blev det inte riktigt. Först en liten cykeltur till. ÖB och tillbaka. kryper uppför trappan när jag kommer hem.

Slängde mig på sängen, ställde larmet på sju och slocknade.

Vaknar, tar en dusch, sätter på kaffe och sedan ringer jag Pym. Hon ska komma förbi och sedan ska vi gå på filmkvällen. Filmklubben arrangerar såna tre gånger i veckan.

Måndag är det dokumentärfilmer, Onsdag är alternativ och Söndagar är storfilmer. Dagens film: Citizen Kane.

Den var väll ok, antar jag, dock inte riktigt vad jag hade väntat mig. Men nu har jag sett den i alla fall.

Nu är klockan 23:00 och jag är verkligen helt körd i botten och ska gå och sova.
God natt.

2 kommentarer:

cainer sa...

Citizen Kane är en "okej" film? Mm, eller kanske en av världens bästa!

Camilla sa...

Dessa djävla dialogfilmer. Inget för mig och det är ingen hemlighet.
Började bra men visade sig vara egentligen helt meningslös. :P
That's me, I guess.