tisdag 14 oktober 2008

Knaggla vidare.

Ännu en underbar dag gryr, med solsken och allt.

Jag och Johanna drog ut ett par stolar från min veranda och njöt av solskenet och en stor kopp kaffe efter lunchen.



Cyklade fram och tillbaka till Färjestaden idag (for typ kl tre, kom hem halv fem). Har blivit av med min bankdosa och måste skaffa en ny. Har aldrig cyklat dit förut och frågade några i klassen om vägbeskrivning. Mycket gott det gjorde mig. Hade jag haft ett lokalsinne skulle jag get det en utskällning. Cyklade vilsen typ tre gånger på vägen och när jag kom fram var så klart banken redan stängd.

Tog mig så fort jag kunde hem för att hinna till middagen. Genomsvettig och med gelé i benen kliver jag av cykeln hemma precis i tid till att matsalen öppnar. Rusar in till mig, slänger på mig ett nytt linne och härjar sedan iväg. Slänger i mig maten (var så fruktansvärt hungrig) och rusar skyndar sedan hem igen (jag behövde en dusch innan krokin började).

Iväg igen kl. halv sex till krokin. Den ska egentligen hålla på till halv åtta-åtta, men idag skulle det sättas upp en teater på skolan av kronobergsteatern och vi var anmälda att gå så vi vara bara på krokin i en och en halv timme.

Teatern höll på till kl. nio och efter det gick jag, Greta, Pym, Lisa och Anna hem till Lisa och Anna och drack te, surrade, åt Saras hembakade knäckebröd med Gretas hemmagjorda pumpamarmelad på och lyssnade på Emil Jensen.

Pym skriver dagbok och Greta pratar med sin mamma.

Inga kommentarer: