lördag 25 oktober 2008

Danmark: Dag 3.

Idag är det Louisiana som gäller. Det var rätt roligt hur anspråkslöst det såg ut på utsidan. Det var mer som att komma hem till någon än att gå på ett museum. Men skenet kan bedra visade det sig.

Detta är utsidan...


Och detta är insidan... Skitdålig bild, jag vet. Men man ser ju ändå skillnaden.
Ute:Litet bondhus Inne: Stort komplex med flera våningar och en stor park på baksidan.
Detta är bara sovenirbutiken.


Ser ni vad jag ser..? Man kan inte ha mycket mer flax. Tror ni inte att, just när jag är där så har de en mangautsällning.. Jag dog och kom till himlen. Man fick egentligen inte fota men jag var tvungen. De hade tapetserat två hela väggar med uppförstorade sidor från olika tidningar.

Det fanns olika montrar med bilder och böcker från olika serier och även små filmsnuttar och mitt i alltihop står en stor bokhylla fylld med manga som man bara kunde gå och ta av och läsa.

Tom kom fram till mig "Jaha, har du hittat något du gillar här då?". Att svara är inte å tänka på (eufori 3000), jag bara står och gör en (om jag får säga det själv) fantastisk imitation av han i polisskolan som får sin bil förstörd av Hightower (bara piper och viftar med armarna, fast på ett glatt sätt). Tom bara skrattar åt mig och går sen vidare.



Efter Louisiana är det dags för nationalmuseét. Jag struntar fullkomligt i att jag har skavsår och är så hungrig att jag nästan tuppar av. Jag lever på mangan och tuffar glatt vidare var helst resten för mig.

Väl inne får vi dock oss en liten paus. Det finns ett rum med en trappa som de har placerat ut en massa madrasser som vi mer eller mindre kollapsar på och det enda alla pratar om är mat.


Vi tar oss upp och forsätter runt i museét och kommer till en sal som är helt täckt med målningar. Det var helt fantastiskt att se. Varm och mysig lycka bara sveper in mig medans jag strosar runt med ett fånigt leende på läpparna. Detta har definitivt varit MIN dag.



Några emalj-grejer som var rätt snygga. Speciellt den övre tyckte jag.


Efter det sluter jag, John, Olle, Massih, Tom och Linus upp och bestämmer oss för att nu är det fan dags att äta. Så vi drar iväg och hamnar först på en pizzabuffé, men inser att det är väldigt dyrt, så vi drar vidare och hamnar än en gång på RizRaz. Vegetarisk buffé även denna gång (billigast så).

Sen drar vi tillbaka hem och där möts vi av förfrågningar om vi ska med ut (igen?!)
Vi tackar även denna gång nej. Jag har inte så mycket pengar och jag vill verkligen kunna göra något riktigt kul imorgonkväll (sista kvällen). Så vi åker upp på rummet och jag, Johanna, Olle, Linus, John och Anna sitter och surrar ett tag och sen går vi och lägger oss.

Inga kommentarer: