fredag 13 februari 2009

Då vaknade vi.

Okej. Idag var våran sista dag av performance. Igår fick vi (de som var där i alla fall) en uppgift att göra en mask av skräp och sedan komma på en bakgrundhistoria till dem. De flesta har antingen åkt bort över lovet, är hemma sjuka eller var bara för trötta för att deltaga helt enkelt, så uppslutningen var det lite så och så med idag.

Men jag var där.

De som hade fullföljt var Pym, Johanna, Linus och Massih. Så här ser vi ut ibland på våra lektioner.




Vilka snyggingar, eller hur?





Efter lunch for jag, Oskar, Greta, Sara, John och Linus till Färjestaden. Vi tog Linus bil, så vi gick hem till honom först. Han bor inte på skolan utan i ett hus som hyr ut rum, bara en liten bit (typ 2 min) bort. Ett gammalt, jättefint hus, som luktade botanisk trädgård när man kom in.





Sara och Greta i bilen.


Första stopp, Färjestaden. Mycket alkohol...



...Förklätt till mycket mat.


Sedan for vi på Kupan. Finns mycket roliga kläder och andra grejer. Mamma Greta, Pappa John och lille Oskar.^_^


På kvällen samlades vi Annexet och drack lite och bara umgicks. Var såå skönt att bara göra en vanlig blyertsteckning för en gångs skull.


Våran lärare Leif var med även han.


Vi gjorde en lite lek som heter 'Frys' som går ut på att några ska först göra en liten teater, sen säger någon frys. Då ska denna person gå in och ta någons plats och därifrån skapa en helt ny scen.



Först Oskar och Pym.


Sen Sara och Pym.



Vår lärare var med som sagt. Leif. En helskön karl faktiskt.


Alla var ute på rökpaus så jag tog chansen till en liten överblick.


Sedan kom vi på en annan lek. Alla skulle hitta på en karaktär, skriva ner dess kön, ålder och karaktär på ett papper och sedan skulle man dra varsin och spela ut den. Blev så sjukt och såå kul.





Vid ungefär halv tolv gick jag hem. Vi ska på teatertvåornas vernissage imorgon vid halv ett. Måste få min skönhetssömn.

Inga kommentarer: