måndag 9 februari 2009

Performance första dag

Fy fan, vad jag var trött när jag klev upp i morse. Somnade inte innan halv fyra.

Lee var orolig att vi inte skulle komma upp i tid idag och bad därför mig sova nere hos henne, då brukar i alla fall någon av oss vakna och kan väcka den andra. Hon hade gått och lagt sig tidigare och sov som en stock när jag väll tassade ner och la mig på soffan.

Nackdelen med detta arrangemang är ju den lilla lilla detaljen som skiljer min och Lees morgnar åt. Jag brukar kliva upp någonstans mellan halv sju och kvart över. Aldrig tidigare. Lee? Hennes alarm går igång kvart i sex.

Jag flyger upp ur soffan, tungt svärandes kan jag ju lägga till, tänder alla lampor och marscherar sedan in i Lees sovrum. Tänder allt även där, studsar sängen några gånger, tills hon börjar låta, gör sedan lite extra oljud för att hon absolut inte ska somna om. Sen gick jag upp till mig och slocknade i min säng fram tills att det även var dags för mig att kliva upp.

Skoldagen började i 21:an, med att vår gästlärare presenterade sig själv och vad han gör. Jag var så trött så jag halvsov genom det hela. Klockan blev nio. Måndagsforum. Inget särskilt att rapportera förutom kanske att Pav låtsades svimma och kom upp med ansiktet dränkt i ketchup för att han och en annan skulle kunna informera om skolans första-hjälpen-kitt som finns utplacerat lite här och var. Alla hoppade högt när han föll ihop.

Tillbaka i 21:an fram till lunch. Sedan skulle vi samlas i Annexet.

Vi fick sätta oss i en ring på stora golvet, runt en hög med hoprullade tvättlinor. Dessa linor skulle sedan Greta och Nina använda för att binda ihop sig i varandra.

Vi andra fick i uppgift att antingen teckna av dem, skriva ner vad vi tänkte och kände medans vi tittade på dem eller, det jag valde, fotografera förloppet. I lite över en timme stod de och knöt medans vi andra sprang runt dem.
Sista halvtimmen satt vi och diskuterade hur vi som suttit runt respektive de som stått i mitten hade relaterat till den här uppgiften.
































Det var riktig vår idag. Alla sprang omkring som i en lätt eufori och var på fantastiskt humör.

Hade sista serieteckningen innan lovet och näst sista allt som allt idag. Det gick bra, vi gick mest igenom hur det gått för oss och så fick vi se lite utdrag från Mats och Stefans serie som de jobbat fram tillsammans.

En bra dag allt som allt.

Inga kommentarer: