onsdag 4 februari 2009

Skönt att inte bara uggla hemma

Detta har varit en väldigt bra och tillfredsställande dag. Lyckades både göra klart mitt snitt och faktiskt trycka en gång, lägger dock inte upp den eftersom det inte blev så (alls) bra.

Blev lite stressigt där i slutet, hade precis tagit undan sista flisan när jag kollade på klockan, då var det tio minuter kvar till eftermiddagsfikat. Jag ville lägga ner då och börja städa, så man kunde komma iväg. Det tyckte inte Sara var en bra idé, hon skulle precis trycka och tyckte att jag skulle göra detsamma.

Det var lite krångligt upptäckte jag när jag hade hållit på en stund (krångligt och krångligt, det tog tid helt enkelt, och jag ville ha kaffe), så det blev mer bara att jag raffsade fram något, bara för att få det gjort.


Okej, hoppade över en del där. Det var ju faktiskt en hel dag fram tills efter lunch också. Rätt så händelselös egentligen (därav hoppet), förutom två tillfällen.

Det första: Idag gjorde jag slag i saken och tog mig äntligen till tandläkaren. Hon kollade runt och grävde lite, har en visdomstand som inte känner för att sova längre så den trycker upp allt vad tandkött jag har på vänstra sidan och stoppar in det mellan tandraderna så jag tuggar på det när jag sover. Känns inte alls bra, så jag bokade tid igår och for idag.

Det andra: It's a small world indeed. På förmiddagsfikat, medans jag köpte mitt kaffe, ägde denna konvertation rum mellan mig och en av tjejerna från musikteater (Sanna heter hon) som bemannade cafét idag
"Du är från Ö-vik, eller hur?"
'Ja?'
"Då råkar du inte känna Felix Vincent?"
'Va?, jo, det kan man väll säga...'
"Och Simon Modig?"
Jag, paff, kan inte annat än bara nicka, sen följer lite sånt "Va coolt!" "Känner typ bara två därifrån och då känner du dem med!" o.s.v. Varpå det fortsätter så här.
'Hur känner du dem då?'
"Jo, Felix var tillsammans med min tvillingsyrra förut."
'Åh fan!?'
Sen fick jag varken veta vad syrran hette eller hur hon kände Simon, det kom andra som ville ha kaffe. Men, så ligger det till. Världen är bra liten och krymper hela tiden.


Och så, hoppar vi fram igen.

Eftermiddagsfikat gick som det brukar, kaffe, skorpor, skorpor, kaffe. Efter det for jag, Lee och Sara till Kalmar för att gå på konstnärsbutiken och sedan en snabbis in på systemet. Det ska bli Balkanfest i Annexet på fredag. Vi kom hem precis så att vi inte blev utan middag. Sen gick Lee hem, hon var väldigt trött och jag och Sara satt uppe i entrén i huvudbyggnaden och försökte komma på vad vi skulle hitta på med resten av dagen.

På systemet hade Sara köpt en flaska vin till Johanna, som tack för att hon klippt henne, så vi bestämmde oss för att svänga förbi och kicka om hon var hemma. Vi var där ett tag, sen gick vi till Annexet för att hämta lite grejer. Sedan gick vi våra skilda vägar. Jag gick hem för att lämna av mina saker och skulle sedan ta mig till Brage 7 för lite te och film. Vi var några stycken som skulle ses där, Johanna i K2 fyllde år idag.

Kalle, Great, Anna, John. Även Sara F, Sara G, Pym, Sofia, Mimmi, Johanna (födelsedagsbarnet) och Massih var där.


Ni vill inte veta... Men kul var det. ^_^



Sara, Johanna, Sofia och Mimmi fick för sig att de skulle försöka sig på lite 'Crazy' frisyrer och tryckte in sig på toan ett tag.


Sofia med söta små horn/öron/whatever.


Vi såg en av Trikoloren(?)-filmerna. Blanc. Den handlar om jämställdhet. Var faktiskt bra. Sen gick jag hem och nu ska jag sova.

Inga kommentarer: