lördag 28 februari 2009

SIK- Vernissage i Kalmar

Nu är det fan inte långt kvar tills det verkligen kan betecknas som vår. Snön är så gott som borta, solen har hittat fram bakom molnen och det börjar faktiskt blomma lite här och där.

Det enda som saknas är värmen. I skugga är det fortfarande lite kyligt, men det kommer snart, det känns i luften.


Titta, fina små gula blommar har tagit sig upp ur jorden vid trappan utanför mitt hus.^-^


Klockan halv tolv kom Sara, Anna, Nina och Sofia hem till mig. Vi skulle åka på vernissage på Kalmar konstmuseum. En solig och vacker dag att spatsera på Kalmars gator.


Vi var i stan vid tolv och hade lite tid att fördriva innan vernissagen, som började två, så vi gick först till Erikshjälpen.




Solen gör mig glad.


Efter det blev vi fikasugna och gick till Café Kullzenska. Det ligger ovanpå ett antikvariat och är bara såå mysigt.

Litet roligt sidospår: När vi satt som bäst och fikade och surrade tittar jag upp, och får syn på ett ansikte som jag tycker mig känna igen.

I kön fram till disken står en tjej som svarar till Elin Angnemo. Hon och jag gick på högstadiet i Ö-vik tillsammans. Vi stirrar på varandra ett tag för att sedan omfamnas med de vanliga "men, herrgud!", " Vad gör du här?!" o.s.v. Det visar sig att hon bara var i stan och hälsade på en kompis.
Jag har sagt det förut, världen är bra liten alltså. ^-^




Mätta och belåtna gav vi då oss av till konstmuseét.


Det var en väldigt fin utställning och det känndes väl värt att ha varit där.







Sen, när vi kom hem gick jag, Sara och Nina hem till Nina och färgade håret på Sara. Nina bakade Scones och lagade Chai-te. Så gott.

På kvällen vid halv åtta gick jag hemfrån till femman, där vi skulle umgås under kvällen. Men det är en egen historia.

Inga kommentarer: