tisdag 3 februari 2009

Trä(smak i baken)snitt

Då var vi tillbaka i grafiken. Denna gången är det träsnitt och linoleum som gäller, högtryck, tror jag är betäckningen. Man karvar bort det som inte ska bli färgat, till skillnad mot plasten, där det man ristade in var det som syntes.

Så här ser det ut efter det att man jobbat ett tag. Fick inte till något tryck idag, jag kom inte så långt. Ligger lite dåligt till på inspirationssidan. Denna produktivitet ni ser tillhör Johanna.



Man trycker på vad som kallas japanpapper. Väldigt tunt och därför rätt så genomskinligt. Några av oss lyckades faktiskt få till det, även om jag själv inte var en av dem. Jag klagar inte, men den som kom på idén om att vi skulle ha grafiktryck direkt efter två veckors textiltryck skulle jag vilja byta några ord med.


Kristina är tillbaka. Alla är nöjda och jag erkänner att det gör min nuvarande leda lite bättre, hon är väldigt rolig att ha att göra med. Uppiggande när man inte vet vart man ska he sig.






Jag har både ritat och börjat karva, även om det går långsamt, men det ska nog bli något av det här med. Måste bara få igång motivationen. Ikväll ska i alla fall jag, Johanna och Lee basta. Ska bli väldigt skönt, känns som rätt så länge sen nu.

Jag kommer igen imorgon, vänta bara...

Inga kommentarer: