torsdag 26 februari 2009

Produktiva dagen

Idag har varit en högst produktiv dag.

Det började med samling i Annexet där vi ser en kort film. Sedan var det fritt fram för eget jobb. Mitt eget projekt har stått rätt så stilla (jag har inte vetat vad jag ska göra), så jag gick, igår, med på att vara modell för Johanna.

Hennes projekt innebar att hon skulle sy upp en klänning av ett tyg som inte var heltäckande och sedan fotografera några (mig och Greta) i den. Vi var först hemma hos henne i B-huset och sedan gick vi runt på skolan och valde olika platser att fota på.

Johanna skulle åka till Stockholm på eftermiddagen så hennes projekt var tvunget att bli färdigt innan vi slutade för dagen. Hon fotograferade fram till lunch och efter satt hon redigerade lite (fixade ljuset och så).

Sedan innan fikat visades bilderna upp för klassen. De blev såå snygga.

Medans vi satt och väntade på att Johanna skulle komma med de färdiga bilderna, så tog jag tillfället i akt och jobbade med mitt egna projekt.

Jag hade varit i butiken och köpt mig två stora akvarellpapper som jag skulle måla på. Slutade dock med att det bara blev en. Ville inte stressa och göra två halvdana utan valde att koncentrera mig på en och göra den så bra jag kunde. Länge sedan jag körde akvarell nu.


Alla jobbade med sina egna projekt både på och efter skoltid.


Sara målar.



Så även John och Janette.


Karin kör textiltryck.




Nina målar.


Sofia hade fått tag i en låda med gamla diabilder från en släkting, som hon ville projicera.



Min målning går framåt i sakta mak.


Det slutliga resultatet.


Sedan fick Eddie och John tag i min kamera och hade lite skoj med den.





Jag blev klar rätt fort med min målning, så då ställde jag upp och hjälpte Greta med sitt. Hon skulle bygga ett rum i mellanrummet. Hon, jag och Sara tog oss an uppgiften med gusto och glimten i ögat.



Utsidan.





Insidan.



Ungefär vid tio var vi klara med byggandet och då var det dags för mig att gå hem och sova. Hade vaknat halv fem på morgonen, så jag var rätt slut.

Kände mig väldigt nöjd med dagen, hade engagerat mig tre olika projekt och verkligen jobba-jobbat. Fredag är redovisning/genomgång.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mycket snyggt Camilla!!!
Kram

Mamma