söndag 15 februari 2009

Pukeberg

Lördagen tillägnades allas våra kära konsttvåor. Vernissage i Nybro, Pukeberg.

Johans byxor av garnbollar.


Mina lilla Lees alster. Tre oljemålningar med en tillhörande historia.




Beckas målningar. Jag älskar hennes stil. De var verkligen massiva, högst imponerande.


Kalles skulptur. Han hade satt ut den på en parkbänk vid ett tidigare tillfälle i Färjestaden, där den en kväll hade blåst omkull. Detta resulterade i att folk ringde polisen, det låg någon utslagen på marken i parken. Det var lite roligt.


Johns självporträtt. Ca: 60 st tror jag det var. Om jag inte räknade fel.




Solen skiner åter på oss i mysiga lilla Nybro.



Innan vi åkte tillbaka till skolan stannade vi (Jag, Lisa, John, Sara, Pym och Simon) på ett litet café. Dolce vita. Var väldigt mysigt och vi hade trevligt och satt bara och surrade och Sara och Pym ritade.




På kvällen satt jag först hemma ett tag, men fick sedan lite tråkigt så jag gick till Annexet. Där var det ingen, men lämningar efter samlingen föregående dag var det. Så jag satte igång och röjde upp lite. Var inte så farligt.

Sedan fick jag ett sms från Greta. Hon var på Brage med Anna och tittade på en gammal brittisk tv-serie som de har blivit helt sålda på. Så jag gick dit.

Jag förstod inte så mycket av vad som hände i serien, men när avsnittet var slut drog vi oss ner till köket, där vi satt och skämtade och Anna gjorde varm choklad och dukade fram chips. Vi ringde runt till lite folk, som då bestämde sig för att även de skulle svinga förbi.

Vi blev tillslut ett par stycken och det blev fest av det hela. Vi lekte bland annat anden i glaset. Vi skrattade så vi fick ont i magen. En otroligt trevlig kväll.







Vi sa även hej då till en del som skulle lämna skolan över lovet. Det är alltid lite tråkigt när det är lov, för så många försvinner, men å andra sidan blir det en sådan otrolig sammanhållning mellan de som är kvar. Ingen vill sitta ensam, så vi samlar ihop över alla gränser och bara umgås.



Vid halv två (tror jag) gick jag och Greta hem till henne. Jag sov där inatt.

Vi satt uppe och surrade ett tag och gick sedan och lade oss. Mådde såå bra när jag somnade.

Inga kommentarer: